Bol i kancelarijski posao

Bol i kancelarijski posao

KAKO DRŽANJE MOŽE DA UTIČE NA BOL U VAŠIM LEĐIMA

Nakon prehlade ili gripa, bol u leđima je jedna od glavnih stvari zbog koje npr. Amerikanci posećuju lekara.1 To je vrsta bola koji će se desiti kod 7 od 10 ljudi u nekom trenutku njihovih života.2 Bol u leđima, kao i držanje, u bliskoj su vezi sa načinom sedenja. Kod većine ljudi,posao je mesto gde provodimo najviše vremena sedeći. Zato, ako napravite jednostavne promene u položaju sedenja, promene na Vašem stolu i u Vašim navikama, možete mnogo da utičete na zdravlje i stanje Vaših leđa.

Kičma kod ljudi nije stvorena da radi za stolom 9 sati dnevno ili da trpi duge vožnje do posla.Pa i brojke govore same za sebe; između 2010.godine i 2011.godine, 7.6 miliona radnih dana je izgubljeno samo npr. u Velikoj Britaniji zbog bolova u leđima nastalim na poslu ili drugih mišićnih poremećaja.5

Leđa su izuzetno kompleksna i dugo sedenje ispred računara može da izloži mišiće, kosti i ligamente neverovatnim naporima.

U savremenim uslovima, na radnom mestu, nije retko da se veliki broj sati provede za solom, ili u sedećem položaju na brojnim sastancima. Uprkos našim najboljim namerama, često najveći deo dana provedemo pogrbljeni ispred računara ili laptopa, a loše držanje na poslu je čest uzrok bolova u leđima.

Česti uzroci bolova u leđima nastalih na poslu podrazumevaju:

  • Sedenje na neadekvatnoj visini ili u nepravilnom položaju
  • Nošenje teških predmeta samo na jednoj strani tela
  • Nošenje cipela s velikom štiklom
  • Gledanje u monitor koji je ili previsoko ili prenisko postavljen, kao i neadekvatno postavljena tastatura ili miš
  • Držanje telefonske slušalice između vrata i ramena7

Rad u sedećem položaju

Način na koji sedimo kao i stolice u kojima sedimo mogu da imaju direktan uticaj na zdravlje naše kičme.8 Kada provodimo dosta vremena u sedećem položaju, lumbalno područje (krivina u donjem delu leđa) je pod pritiskom. Ovo povećava pritisak na pršljenove (diskove) kičme. Svaki disk ima vodenasto središte ,koje podseća na sunđer, koje je ispunjeno vlaknima. Pršljenovi se oslanjaju na činjenicu da će vlažnost održati njihovu jačinu i savitljivost. Kada provedemo duži period u sedećem položaju, nepravilan pritisak na diskove, mišiće i ligamente koji ih okružuju može da izazove bol u leđima.

Povrede zbog ponavljanja naprezanja određenih mišića

U današnjim kancelarijama, ovakve povrede su takođe u bliskoj vezi sa sedenjem i korišćenjem tastature i miša. Kao rezultat ovoga,javlja se bol u podlaktici, laktovima, zglobovima, rukama, vratu i ramenima.10

Zbog čega se isplati imati dobro držanje

Dobro držanje ne služi samo zbog boljeg fizičkog izgleda; ono je od ključnog značaja za održavanje kompleksne strukture leđa i kičme u redu. Takođe je od velikog značaja za smanjenje pojave i jačine bola u leđima i vratu.11 a može čak i da pomogne da se otkloni dugoročan bol u leđima.12

Saznajte više o dobrom držanju

“Skorije istraživanje je pokazalo da se čak i dugoročni bol u leđima može olakšati ohrabrivanjem ljudi koji osećaju bol da praktikuju pravilno držanje ”

10 načina kako da popravite držanje na poslu14, 15, 16

1. Proverite stolicu na kojoj sedite

Pokušajte da podesite visinu stolice tako da Vam zglobovi i podlaktice budu u ravni sa podom kada ih stavite na tastaturu. Ovo će vam pomoći da izbegnete povrede uzrokovane ponavljanjem istih pokreta. Butine bi trebalo da budu pod pravim uglom u odnosu na telo i trebalo bi da možete da spustite obe noge čvrsto na pod. Ako ne možete, možda vam treba oslonac za noge.

Najbitnije je da vam kukovi, ramena i uši budu u jednoj vertikalnoj ravni. Na ovaj način terate sebe da sedite uspravno i da Vam kičma bude prava.

Takođe je dobra ideja da ne sedite pod čudnim uglom, kao i da ne naginjete ramena. A ako stolica na kojoj sedite ima lumbalnu podršku, iskoristite je kao potporu za donji deo leđa.